Privatisera mera! Slå ut flera!

Följande är en förbannad text av Rosanna vars djupa ironi borde framgå för alla.  

Ni vill inte ha något med mig att göra. Det kan jag lova er.
Jag är bara ännu en jävla rakbladsfjortis som kostar samhället runt 5000 kr per dag. Så förlåt för att du inte kan köpa dom där acnejeansen som du bara har i två färger. Förlåt för att jag blir prio1 i ambulansen så att ni inte får åka in med er vrickade (vrickad är för övrigt ett passande ord) fot på under 10 minuter. Förlåt för alla gånger jag fått gå före i kön och gjort den 1 timme längre för er.
Tro inte att jag inte känner mig förjävlig för det.
Tro inte att det är någonting som jag önskar.
Så ni har mer än rätt att privatisera mer inom sjukvården så att ni får gå före när jag ligger avsvimmad med fasttorkade spyor i håret och pulserande bubbelsår. Ett val ska ju alla ha, inte sant? Ett val där pengarna avgör om det ska vara liv eller död. När ni ändå håller på så måste jag säga att det bara är bra att ni tänker höja högkostnadsskyddet på mediciner. Har ni riktig tur så blir ni av med mig och många andra så att ni kan lägga skattepengarna på viktigare saker än ungdomar och psykiskt sjuka. Fortsätt att lägga ner behandlingshemmen, dra ner på a-kassan, det är helt rätt rensa ut skiten för fan!!!!

Ni drar ner på psykvården medan ungdomarna planerar sina självmord. Men ja, har man knaprat i sig en burk sömnpiller och skurit av en ven så kan man ju lika gärna dö (om man inte har pengarna vill säga). För det är ju det ni vill… eller?

Skapa ett USA –system för där mår ju alla så jäkla bra. Där dör bara dom som inte kan göra rätt för sig, dom som inte har pengarna till dom bättre sjukhusen. Där samlas skiten ihop som precis som den ska, där ekar skriken i korridorerna bland ruttnande sår och sönderknullade kroppar.

Era ord är lika tomma som ögonen på en uttorkad anorektiker. Era löften är lika viktiga som en trasig pundare som sitter och tigger pengar till dagens fix. En människa som inte har någonting kvar förutom rivande ångest och kanyler med hiv- smittor.
Dom som tigger för att överleva dagen.
Ni gör rätt som har skärt ner på a-kassan. Människor ska ju för fan göra rätt för sig, oavsett om  dom knappt kan gå, sova eller ligger på sjukan ihopkopplade till diverse apparater. Rensa ut dom svaga jävlarna, dom som inte orkar, dom som är för sjuka. Kan man inte tillföra samhället något så är man inget att ha, då kan man för fan lika gärna dö.
Valet ni har skapat står emellan att svälta ihjäl och att krossas av tyngden av krav.
Jävla borgarsvin!

Det här inlägget postades i Krönika. Bokmärk permalänken.